Tuesday, February 8, 2011

Ops sorry saya x sengaja tauhu!

Aku ni memang spontan orangnya, sangat spontan sampai aku buat sesuatu tu kadang kadang buat dulu and then baru terfikir yang benda tu memang x boleh buat, memang x munasabah, memang kalau orang dengar akan bagi tumbukan maut. Contoh situasi. "Weyh haziq ko nampak aku sekarang ni gemok ke kurus, apa pendapat kau?".Owh kau dah gemok la, sumpah weyh tetek ko layut perot dah depan skit, sambil buat muka stoned muka blur.Ok dalam situasi ni aku x bersalah kan?. Means aku BETOL BETOL X BERSALAH sebab aku menyatakan apa yang tepat dan jujur kan? Tapiii....tuh laaaaa..asal cakap benda jujur je mesti kena zasss balik...Tapi....saya  XBERSALAH...T^T

Kadang kadang kespontanan aku ni terbawak bawak pulak sampai ke kelas. Yang ni aku sumpah cakap aku x bermaksud pon nak cakap macam tu. Kelas tu ya ampun borinknyee....kemain!...lecturer pon cam aduh (x baik mengumpat panjang). Tengah dok mengajar sambil terangkan what is quality, aku yang sumpah mengantok tahap gaban, tetiba tercakap "ya allah borinknya, mengantoknya!". Kelas diam, semua mata tengok kat aku, macam kat dalam drama bila kau x patot cakap apa yang sepatotnye kau x cakap, eh eh cakap, eh eh x cakap, eh eh....WHAT THE!

Tuh satu, satu lagi, mase kelas CSC, Lecturer ajar punya best (cehh ini tidak ku ampu). Tetiba ade mesej masuk, dan dan pulak, mesej masuk HP beteri kong. Then i was like..."bangang!"...kuat ini tak tipu. Oh sungguh malunya aku, dah la duduk barisan depan, so she was expecting yang barisan depan tu macam lebey bagi tumpuan, but hampeh, kantoi pulak main dengan handphone, but hello bukan main with the Hp, tapi because of that message la yang buat aku terpaksa pegang handphone, so again....I AM INNOCENT!

Sumpah malu weyh!...ok so hari ni i have my new motivation, JANGAN CAKAP LEPAS, pikiaq dulu sebelom cakap and kalau boleh susun ayat dulu bila nak cakap, specially bila kawan tanya " Haziq aku ni kurus ke gemok?"....pikir dulu ayat....lepas tuh cakap "Tuma sirpha pēṭa vasā nahīṁ".....(kau tidak gemok cuma buncit)

Selamat tinggal!

3 comments:

Azira Hafiza said...
This comment has been removed by the author.
Azira Hafiza said...

What is Quality tu aku tauhu sapa! Jahatttt. Hahahaha.

ayeen said...

so ... pk dulu sebelum !
bak kata pepatah ..
telajak perahu blh diundur ..
telajak kata .. ?? hahahaha ..
kau pk la sendiri .. :D

Related Posts with Thumbnails