Saturday, February 5, 2011

Seminggu

Hai blog. Rindu awak sangat sangat sampai rasa kempunan nak mencoret coret kisah suka duka kehidupan kat blog kesayangan ni. Dah beberapa hari aku tinggalkan kau aku minta maaf. Sudah seminggu juga banyak benda pahit manis terpaksa aku telan, aku sabar kan sahaja. Seminggu jugak aku macam orang x menentu, assignment tidak ku sentuh.(adalah sikit), hidup berpura puraan, pandang orang senyum tapi dalam hati hambar.

Takku sangka, seminggu percutian ini masa ku dihabiskan sebegitu sahaja. Kosong. Tanpa keghairahan cuti itu sendiri, aku melalui cuti ini dengan perasaan bercampur baur, sekejap aku gelak sakan, sekejap aku sedih berseorangan, sekejap aku rungsing, sekejap aku muhasabahkan diri apa salah aku, sekejap aku buka profile FB ku, scroll gambar gambar kenangan, gambar gambar bersama teman dan orang tersayang dan saat itu aku cuba mengimbau kembali peristiwa itu.Peristiwa kematian,kegembiraan. Peristiwa hidup aku.

Dalam seminggu ini, rasa ditinggalkan, rasa berseorangan, rasa sunyi, rasa tidak keruan. Dalam hati meronta ronta suruh cuti seminggu cepat dihabiskan supaya aku akan kembali sibuk, dengan assignment dan rakan rakan. Oh cuti cepatlah habis!

Kalau engkau adalah orang yang aku maksudkan tentu sahaja kau paham akan isi kandungan blog aku kali ini. Aku tidak pandai bermadah puisi, tapi post kali ini datang daripada hati, hati yang tulus ikhlas.




Semangat. Kau akan datang. Aku percaya.

5 comments:

izzah said...

oooemmjayy ajit!!what's wrong??
kitaorg adalah..
chill.
:)

mohamadazrulhaqim said...

go haziq!

seminggu cuti aku dihabiskan dengan menyedut hingus je!

Fariz Razali said...

hehe... motif???

qilamahadi said...

kau nak ghairah ghairah apaa nyahhh

ayeen said...

hidup ni mcm roda ..
kadangkala di atas , kadangkala di bawah ..
so kau kena kuat tempuhi semuany ..
walaupun ku sendiri ta tau pe masalah yg sebenar ny ..
chill okey ..
kau ta pk plak bpe lme kau tinggal kn aku ?? heeee ,
CAYOK2 ..

Related Posts with Thumbnails