Tuesday, March 15, 2011

stay belajar malam sampai nampak hantu pun hantu jadi kawan

Hello assalamualaikum. Bace je tajuk kat atas dah tahu yang Haziq Mirza ini akan membuat satu anjakan paradigma di mana beliau akan stay up untuk belajar malam ni walaupun besok hanya ada test law sahaja! Betol betol kali ini tak boleh main main macam dulu. Ambil iktibar ye, disebabkan kau hua hua la sampai kau kena repeat paper law, ingat lagi haziq mirza? jangan nak diulang perkara yang sama.

Law memang susah and itu satu benda yang aku x boleh nafikan. Even aku pernah belajar Law masa pre law dulu, tapi bila masuk degree ni, bila pegang buku law dan isi kandungan nye pon pernah aku baca, tapi still aku merangkak rangkak lagi. Siapa yang amik law memang paham la apa yang aku maksudkan, isi yang putar belit alam, bahasa berbunga bunga mengalahkan mat bunge, dan ayat yang tiada penamat. Basically ayat nye macam keling. Contoh "Ahmad telah disabitkan kesalahan atas kesalahan membunuh anjing peliharaanya yang sungguh annoying" menjadi "Ahmad dengan perasaan annoyingnya telah membunuh anjingnya yang berusia 1 tahun 4 bulan di rumah mak limah, dimana kejadian berlaku pukul 12.35 dan dia dengan ini disabitkan kesalahan atas kesalahan membunuh anjing". Paham x ayat tuh?. Thats law!.-_______-"

Kadang kadang rasa agak bersyukur plak masuk degree ni x ambik course law. Bukan nak cakap kos Admin Science ni senang, tapi berbanding dengan Law yang aku pening, x paham apa dia cakap, baik aku amik kos ni, at least takde la tercengang cengang bila lecturer cakap pasal law. Cukuplah sekali saya x sanggup.

Apo apo hal law yang ni perlu diselesaikan, ditamatkan dengan segera. Omaigod lagi 4 chapter nak dihabiskan!


p/s = pleasseee kak ponti kak sweet sume jangan kacau saya malam ni kalau x saya fire and 
sume sorang sorang sebab emosi saye sumpah x stabil nieeeeeee......




toyol pon jangan kacau!

4 comments:

kyle said...

x stabil sgt ar doe, hahaha

MIA said...

good luck ;)

Anonymous said...

hahahahha ko buat aq gelak guling2 baca blog ko.
best! best!


---->mimi

Di said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts with Thumbnails