Saturday, July 30, 2011

persamaan dan perbezaan

"Saya nak makwe/pakwe yang cantik dan hensem macam saya, barulah sama taraf. Takkan lah dengan muka aku yang cantik hensem melecun ni aku nak senang senang je kapel dengan orang yang buruk tuh?"

ramai orang sekarang kalau nak berhubungan mesti akan cari segala macam similarities. Persamaan ya persamaan. Baik luaran mahupun dalaman. Tapi perlukah dalam kesemua aspek kita memerlukan persamaan? Baik makanan minuman kegemaran, hobi yang sama dan jenis kereta yang dipakai adalah mesti sama.



Tapi memang benar dengan adanya persamaan, semuanya akan jadi mudah. Semuanya akan jadi lancar. Macam bila taste shopping kita ni sama, and then pergi shopping mall tak payah nak gaduh gaduh sebab masing masing tahu taste masing masing.

atau

Adakah anda lebih prefer kepada sesuatu hubungan yang mempunyai perbezaan?. Yang lebih umph! yang lebih membuatkan kita untuk belajar mengenai pasangan kita. Tapi ianya tidaklah semudah dengan hubungan yang mempunyai persamaan. Semuanya barangkali tidak selancar persamaan. Macam bila taste shopping kita ni kurang sama, and then pergi shopping mall mesti akan ada sedikit perselisihan paham sebab masing masing still belajar pasal masing masing?

Jika korang diberi pilihan hubungan mana yang korang pilih?
Bagi aku..
 

 
yes aku memilih perbezaan!







p/s = selamat menyambut bulan ramadan al mubarak ye kawan kawan.:)




2 comments:

cik hidayah said...

dua2..sure sweet kan..hehe..lagi2 kalau persamaan tu xrancang..hohoho..~

Fariz Razali said...

kalau dah jodoh tak kemana haziq montel.. wahahaha

Related Posts with Thumbnails